perjantai 10. tammikuuta 2014

Taaperoimetys

Taaperon imetys jakaa mielipiteitä kuin aurajuusto.
Toisien mielestä täysin ällöittävää, jopa sairasta.
Toisten mielestä yhtä luonnollista kuin hengittäminen.

Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään, ja aloin miettiä mikä siinnä on sitä ällöttävää? Ymmärrän että tissit mielletään länsimaissa seksuaalisiksi ruuminosiksi. Mutta harva (tai en ainakaan itse koe) imetystä seksuaaliseksi toimeksi.

"Kun lapsi itse vaatii tissiä"
No entäs sitten? Pienempinä ne repivät tissit väkisin esiin, välillä sai salamana etsiä harsoa yms. ettei kellään mene herne nenään tissien vilauttelun takia.

Täältä löytyy tietoa taaperon imetyksestä.

Kuinkako kauan minulla on aikomus imettää? Ainakin "talven" yli, Lellun tahtiin.

Ja eipä ole Lellu pahemmin ollut kipeänä, ei ainuttakaan korvatulehdusta (itsellä ja Lellun isällä ollut kunnon korvatulehdus kierteet, ja kumpaakaan ei kauaa imetetty), kehitys menee huimasti edellä...

Mutta se meistä. Mitä mieltä te olette?

2 kommenttia:

  1. Mä imetin kyllä ehkä kuukauden meidän vauva. Vaikka alussa olin sitä mieltä että en halua imettää ollenkaan. Imetin vain sen takia koska huomasin et kilot lähti toosi nopeasti, kroppaani palautui nopeammin ja Oliver tykkäs kun sai olla siin lähellä samal kun söi. Mut heti kun mä olin lähtöpainoolla nii lopetin imettämisen. Se oli vaan tosi rasittavaa jos halus lähteä jonnekki ja piti yhtäkkii ruveta ettimää tissiä :D ei ollu oikee mun juttu.. rasittava homma mun mielestäni ja ärsyttävä :/ mua ei ollenkaa ärsyttää tai ällöttää jos joku muu imettää koska se nyt on makuasia, mut mulle se ei tuntunu hyvältä :/ tuun tekemää samalla lailla seuraavan lapseni kanssa. Imetän n. 1kk ja sit korviketta nassuu!:)

    VastaaPoista
  2. rohkea teksti. Tuntuu että nykyään on "normaalimpaa" antaa korviketta pullosta kuin imettää /: varsinkin jos haluaisi olla "menevä ja trendikäs" äiti, niin siihenhän mikään lapsentahtisuus ei (muka) sovi! Mulle itselle oli aikanaan kova paikka, kun täysimetys ei esikoisen kanssa onnistunut, mutta taistelin sitten kuitenkin imetystä reilu 7kk. Olen ihan tyytyväinen, vaikka alunperin suunnitelmissa olisi ollut jatkaa imetystä pitempäänkin. Mutta niin kuin varmaan itsekin tiedät - lasten kanssa ei asiat mene aina suunnitelmien mukaan ;) .

    Mun mielestä on ihan mahtavaa, että imetät vielä! Yli 6kk imetys tuntuu olevan nykyään yhä harvinaisempaa (tai ehkä musta vaan tuntuu, kun itse en ole törmännyt kovin moniin muihin, imetysmyönteisiin nuoriin äiteihin.). Tsemppiä! (:

    VastaaPoista

Kommentti on aina toivottu